
Plaques solars a Terol
Terol, la província on es troba el poble més alt d’Espanya, compta a l’any amb una mitjana de 2.900 hores de sol. La menys poblada de les províncies aragoneses és una localització adequada per a la instal·lació de panells solars, ja que en rebre tantes hores de sol anuals, el rendiment de les instal·lacions és alt.
El sector de l’energia solar es troba en constant creixement des dels darrers anys. Cada cop més espanyols decideixen fer-se autoconsumidors i passar-se a l’energia neta. Ens trobem en un moment d’emergència climàtica, on tota acció bona pel planeta és necessària. A més, la instal·lació de panells solars resulta beneficiosa pel futur de l’autoconsumidor i la seva economia. Amb les ajudes disponibles actualment es redueix, a més, el temps d’amortització després de la inversió inicial.
En un moment on s’estan registrant màxims històrics en el preu de la llum, és una bona manera de guanyar independència respecte a les empreses elèctriques convencionals i reduir el preu de la tarifa de la llum. Per tant, municipis com Alcanyís o Alcorisa estan apostant cada vegada més per l'energia solar.
Ajudes a Terol per autoconsumidors
Amb la derogació de l’Impost del Sol l’any 2018 es va fer un pas important cap al foment de les energies renovables, i més concretament de l’energia solar. Des de llavors, el sector ha estat en constant creixement. Per aquest motiu s’ha establert un paquet d’ajudes econòmiques per donar suport a aquells que decideixin fer-se autoconsumidors. Aquest tipus d’ajudes ajuden a reduir el període d’amortització dels autoconsumidors després de la inversió requerida per a la instal·lació de les plaques.
D’aquestes ajudes destaca la bonificació de l’Impost sobre Béns Immobles (IBI), que es troba disponible a poblacions de tota Espanya, excepte a Navarra. També resulta beneficiosa pels autoconsumidors la compensació d’excedents, mitjançant la qual poden rebre compensacions a la factura de la llum per l’energia que produeixin les seves plaques, però que no consumeixin.
Terol i la bonificació de l’IBI
Aquesta ajuda està disponible per a tots aquells autoconsumidors que instal·lin plaques solars en l’àmbit residencial. Depèn de cada ajuntament, i des d’allà es decideix si s’aplica o no, amb quin percentatge i durant quants anys. També poden modificar o canviar els requisits o condicions anualment. En la següent taula podràs consultar si la bonificació de l’IBI es troba disponible al teu municipi:
Nom | Comarca | Bonificació | Període |
---|---|---|---|
Alcañiz | Bajo Aragón | 50% | 3 |
Alcorisa | Bajo Aragón | 50% | 3 |
Aliaga | Cuencas Mineras | 40% | 5 |
Subvencions autonòmiques a Terol
El passat 13 de desembre de 2021 es va obrir a Aragó la convocatòria de les Subvencions NextG per a instal·lacions d’autoconsum amb fonts d’energia renovable en el sector residencial, administracions públiques i el tercer sector. Aquestes ajudes estaran disponibles fins al 31 de desembre de 2023 o fins que s’esgoti el crèdit, i procedeixen del Ministeri per la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Europeu “NextGenerationEU”.
SolarProfit, instal·la les teves plaques solars
Amb les condicions esmentades sobre Terol, es posa de manifest que és una província adequada per les seves condicions per a instal·lar plaques solars. No obstant això, hi ha un seguit de variables que cal tenir en compte, de cada població. D’aquesta manera es podrà treure el màxim rendiment a la instal·lació. SolarProfit t’ajuda a gestionar tots els tràmits, i t’assessora abans, durant i després del procés.