Què és el Canal Ètic?
El Canal Ètic és el nostre sistema intern d’informació, la via de comunicació entre els informants que volen denunciar (de forma, o no, anònima) irregularitats que s’hagin pogut esdevenir en el Grup SolarProfit.
L’objectiu del Canal Ètic és brindar l’oportunitat a les persones informants de denunciar accions o omissions del Grup de manera confidencial, segura i sense represàlies.
Qui gestiona el Canal Ètic?
El Canal Ètic és un recurs segur que garanteix la confidencialitat, la seguretat i la integritat de les comunicacions i dels subjectes que les emeten. Per això, està gestionat per la persona responsable del sistema, que ha d’exercir el càrrec amb independència de l’òrgan d’administració del Grup.
Què es pot comunicar?
El Canal Ètic és el mitjà que poden utilitzar les persones informants per fer consultes o denúncies relatives al compliment del codi ètic. A continuació, pots consultar, a tall d'exemple, algunes de les qüestions susceptibles de ser comunicades a través del Canal Ètic:
Per a més informació, fes clic a l’enllaç següent per consultar el reglament del Canal Ètic, on es detalla també el procediment de gestió d’informacions i la política de sistema intern d’informació i defensa de l’informant.
Qui pot ser informant?
Qualsevol persona que treballi al Grup o en sigui externa (stakeholders) i que hagi obtingut informació sobre possibles infraccions en un context laboral o professional.
Quines altres vies existeixen?
Si així ho prefereixes, pots comunicar la teva denúncia davant l’Autoritat Independent de Protecció de l’Informant. Aquesta institució és diferent a cada comunitat autònoma. Si us plau, consulta quin organisme és el responsable d’aquesta tasca a la teva comunitat. A Catalunya, aquesta tasca l’executa l’Oficina Antifrau de Catalunya a través de la bústia de denúncies. Aquestes són les dades d’Antifrau:
OFICINA ANTIFRAU DE CATALUNYA
C/ Ribes 1-3, 08013 Barcelona
Telèfon: 935 545 555
Fax: 935 545 564
bustiaoac@antifrau.cat